VITAMÍNY

Vitamíny. Máme tabulky s denními dávkami vitamínu. Od r. 2009 je denní dávka vitamínu ,, C ¨ stanovena na 100mg. Ano, to je v pořádku, aby jste nedostali kurděje. Je to minimum, budtet-li mít dlouhodobě méně než 100mg vitamínu C  dostanete kurděje. ALE KOLIK JE SKUTEČNÁ DÁVKA VITAMÍNU C ABYCH BYL ZDRAVÝ. O tom tabulky mlčí, o tom lékaři nic neví. Kolik potřebuje organizmus, aby byl zdravý a funkční? Dejte si na wikipedii do vyhledavače vitamín C a vejede vám i toto, cituji : Vitamín C je potřebný pro metabolizmus aminokyselin, konkrétně pro vznik nekódovaných aminokyselin hydroxylysinu a hydroxyprolinu. Tím se podílí na syntéze kolagenu. Nedostatek vitaminu C se proto projevuje menší pevností cévní stěny, především vlásečnic, a zvýšenou krvácivostí, a dále typicky sníženou pevností vazivového aparátu zubu a s tím spojeným vikláním a vypadáváním zubů. Dále je vitamin C důležitý pro tkáňové dýchání. Podporuje vstřebávání železa, stimuluje tvorbu bílých krvinek, vývoj kostí, zubů a chrupavek, podporuje růst. Podílí se také na antioxidační obraně buňky, neboť dokáže redukovat tokoferylový radikál (ovšem za určitých podmínek může askorbát v organismu působit naopak i prooxidačně). Konec citace.